مدیرعامل سایپا: خودروهای گروه ایکس 200 جای پراید را در بازار می‌گیرند

خودروهای گروه ایکس 200

مدیرعامل سایپا: خودروهای گروه ایکس 200 جای پراید را در بازار می‌گیرند

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد که خودروهای گروه ایکس 200 یعنی ساینا، اس پی 100 و اس پی زیرو به عنوان جایگزین خودروی پراید در بازار عرضه خواهند شد. این محصولات حدود 20 درصد با پراید اختلاف قیمت دارند. همچنین به گفته‌ی مهدی جمالی، خودروهای ساینا اتوماتیک و سایپا 212 تا پایان سال جاری وارد بازار کشور می‌شوند.

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان نمایشگاه خودروی اصفهان عنوان کرد که در حال حاضر 20 درصد بازار خودروی کشور به پراید اختصاص دارد. وی در ادامه افزود:

هم اکنون نه تنها تقاضا برای خرید خودروی پراید در بازار کم نشده بلکه حتی نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که همچنان این محصول مورد اقبال مردم بوده و به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم پراید را ارتقا دهیم و در عین حال محصولاتی را طراحی کنیم که به عنوان جایگزین آن به بازار عرضه شوند.

قیمت خودروهای گروه ایکس 200 تفاوت زیادی با پراید نخواهد داشت

مدیرعامل سایپا همچنین اظهار کرد که قیمت خودروهای گروه ایکس 200 تفاوت زیادی با پراید ندارد و به عنوان مثال خودروی ساینا تنها 20 درصد گران‌تر از پراید خواهد بود که آن هم به دلیل امکاناتی است که به این محصولات اضافه شده است. جمالی به سهام‌داران نیز وعده داد که به زودی خبرهای خوبی را می‌شنوند.

حذف پراید از بازار به دلیل تقاضای زیاد مشتریان فعلا امکان‌پذیر نیست

به گفته‌ی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، امکان جمع کردن خودروهای پراید به دلیل تقاضای بازار وجود ندارد و این شرکت برای تولید قطعات نیز تا 10 سال دیگر تعهد داده است. اگر تقاضا در بازار وجود داشته باشد، هیچ بنگاه اقتصادی بزرگی نمی‌تواند آن را متوقف کند و اگر امروز تقاضای خوبی برای پراید وجود دارد به دلیل قیمت مناسب، تامین قطعات و خدمات آسان آن است.

وی با اعلام این که اولین خودروی خودش نیز پراید بوده است، تاکید کرد:

پراید خودروی اقتصادی مردم است اما برخی از افراد به آن به عنوان یک ماشین سفری نگاه می‌کنند؛ در حالی که بیشتر خانواده‌های ایرانی از این خودرو استفاده‌های اقتصادی می‌کنند. اکنون اقدامات خوبی از نظر ایمنی و ارتقا محصول بر روی پراید انجام شده اما سه محصول جدید از خودروهای گروه ایکس 200 را برای جایگزینی پراید آماده کرده‌ایم و تا پایان سال جاری نیز دو خودروی ساینا اتوماتیک و سایپا 212 وارد بازار می‌شوند. یکی از برنامه‌های شرکت سایپا عرضه‌ی یک محصول جدید به بازار به صورت سالیانه است.

جمالی اضافه کرد که شرکت سایپا در دوران تحریم با مشکلاتی روبرو شد اما در طول دو سال اخیر فعالیت خوبی از سوی قطعه‌سازان داخلی انجام شده و به همین دلیل تولید سایپا از 800 خودرو به 2 هزار و 500 خودرو در روز رسیده است.

1395-11-11

دیدگاهتان را بنویسید