مزایای نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم را بشناسید

نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

تیم براویا در مورد نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم توضیحاتی را منتشر کرد

تنها یک هفته قبل بود که کمپانی سونی از گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) رونمایی کرد، نخستین گوشی هوشمندی که از یک نمایشگر 4K HDR مجهز است. هرچند این نخستین گوشی 4K جهان نیست (Z5 Premium نخستین گوشی 4K) جهان است، اما قابلیت HDR چه چیز ویژه‌ای دارد؟ تیم براویا شرکت سونی به تمام سوالات در ذهن ما پاسخ داده است. در زیر می‌توانید اطلاعات جالبی از نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم را مطالعه کنید.

مزایای نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

کلیدی‌ترین مزیت نمایشگرهای HDR این است که می‌توانند محدوده وسیع‌تری از نور و رنگ را رندر کنند. این به معنای ارائه کنتراستی بیشتر است، در عین حال شیب رنگ‌ها نیز نرم‌تر خواهد بود. نتیجه نهایی ارائه کیفیتی متمایز نسبت به استاندارد پیشین است که نسبت به تلویزیون های SD تفاوت چندانی را از نظر کنتراس و رنگ نداشتند. شاید شما در این فکر باشید که هم اکنون محتوای 4K HDR یکی از مهم‌ترین مسائل برای عدم کاربردی بودن نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم باشد، اما تیم براویا سونی توضیح می‌دهد چند سالیست که دوربین‌ها و تلویزیون های مختلفی مجهز به این تکنولوژی ها روانه بازار شده است. حتی یک فیلم 33 میلی‌متری قدیمی نیز می‌تواند به صورت HDR به نمایش درآید.

نمایشگر 4K HDR سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

بهتر از آن، شما می‌توانید از محتوای جدیدی که در شبکه فیلم و سریال شرکت آمازون (Amazon Prime Video) به نمایش درمی‌آید نیز استفاده کنید. دو شرکت سونی و آمازون با آغاز همکاری جدید محتوایی همچون دو شو بسیار محبوب گرند تور (The Grand Tour) و مردی در بالای قله (The Man in the High Castle) را در قالب HDR به نمایش درآورده‌اند و هم اکنون بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان تمایل زیادی نشان داده‌اند، برای دریافت اتمسفر بیشتر فیلم ها و شوهای تلویزیونی خود را با این استاندارد بسازند.

1395-12-19

دیدگاهتان را بنویسید