مکبوک جدید دارای سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی خواهد بود

مکبوک جدید دارای سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی خواهد بود

مک بوک پرو جدید سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی خواهد داشت

رفته رفته به موعد معرفی محصولات جدید اپل نزدیک می‌شویم و مکبوک پرو جدید اپل قطعا یکی از آن محصولاتی است که افراد زیادی منتظر رونمایی از آن هستند. حالا با توجه به این که در کمتر از دو ماه دیگر قرار است کنفرانس معرفی آیفون‌های جدید اپل برگزار شود، بار دیگر صحبت‌ها در این باره داغ شده است.
اوضاع اخبار و شایعات مربوط به مکبوک جدید دچار پیچیدگی عجیبی شده است و بگذارید ابتدا یک بار روند آن را با هم مرور کنیم. ابتدا گزارشی منتشر شد که به همراه چند رندر سه بعدی نشان می‌داد که اپل قصد دارد یک سنسور تشخیص اثر انگشت (تاچ آیدی) و یک نوار OLED لمسی شامل چند میانبر کاربردی را به نسل جدید این محصول اضافه کند.

اما اخیرا گزارشی منتشر شد و تمام آن موارد قبلی را تکذیب کرد تا همه مردد شوند که آیا قرار است بالاخره این اتفاق رخ دهد و یا خیر! حالا جالب است بدانید که ساعاتی پیش یک گزارش جدید منتشر شده است که به نظر می‌رسد از تمام گزارش‌های قبلی منبع محکم‌تری داشته باشد و این مطلب جدید ادعا می‌کند که سنسور تاچ آیدی و نوار لمسی OLED، به طور قطعی بر روی نسل جدید مکبوک پرو اپل وجود خواهند داشت.

خبرگزاری 9to5mac که اعتبار بالایی در زمینه‌ی اخبار دنیای اپل دارد، به تازگی و به نقل از یک منبع معتبر که پیش از این هم سابقه‌ی درخشانی در این زمینه داشته است، خبر داده که نسل بعدی مکبوک پرو اپل قرار است دارای یک سنسور برای تشخیص اثر انگشت کاربران باشد و یک نمایشگر از نوع پنل‌های OLED که قابل کار کردن به صورت لمسی هم خواهد بود، بر روی آن نصب می‌شوند تا این نسل به اولین مدلی در لپتاپ‌های اپل تبدیل شود که به سنسورهای بیوزیستی و البته نمایشگرهای لمسی مجهز خواهد شد.

مکبوک جدید قابلیت‌های جدید جذابی خواهد داشت

مکبوک جدید دارای سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی خواهد بود

جالب است بدانید که در این گزارش آمده که سنسور تشخیص اثر انگشت به صورت ترکیب شده با دکمه‌ی پاور (خاموش و روشن) مکبوک جدید اپل طراحی خواهد شد تا کاربران دقیقا روندی مشابه آیفون را طی کنند و در همان زمان روشن کردن دیوایس، عملیات شناسایی و تایید هویت مدیر سیستم هم انجام شود. از دیگر مشخصاتی که برای این محصول پیش‌بینی می‌شود، وجود و پشتیبانی از پورت‌های یو اس بی نوع سی و تاندر بولت ۳ در لبه‌ی کناری بدنه‌ی آن است.

در ضمن کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که مکبوک جدید اپل در سه‌ ماهه‌ی پایانی سال میلادی جاری عرضه خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا این محصول جذاب که قرار است از نسل جدید پردازنده‌های اینتل برخوردار باشد، قرار است دقیقا در چه زمانی رونمایی شود.

1395-05-19

دیدگاهتان را بنویسید