نقش مدیران وب در موفقیت تجارت الکترونیکی

 نقش مدیران وب در موفقیت تجارت الکترونیکی
فرنودحسنی

 

ورود به عرصه تجارت الکترونیک کسب و کار شما را از محدوده تصمیمات و تاثیرات شخصی خارج می سازد و عوامل و شاخص های گوناگونی را در آن دخیل می کند. بازاریابی الکترونیکی چه در بعد شخصی و چه در بعد سازمانی نیاز به افرادی با حوصله و دارای تجربه در زمینه های مختلفی دارد حال اگر این کسب و کار جنبه شخصی داشته باشد این فرد است که باید در سطح مناسبی از دانش رایانه قرار داشته باشد و هنرهای مختلفی همچون نوشتن، عکاسی، طراحی سایت، گرافیک و… را در کنار هم جمع کند و اگر این کسب و کار در بعد سازمانی در حال اجرا باشد بایستی افراد دارای توانایی ها مختلف در قالب یک تیم درآیند و به صورت مکمل در جهت یک برنامه کلی حرکت کنند.

در هر دو این شیوه ها باید فردی با تجربه در زمینه بازرگانی و مدیریت و آشنایی کافی با علوم رایانه وجود داشته باشد که مدیریت و هدایت برنامه های استراتژیک و برنامه های تدوین شده در جهت توسعه کسب و کار را به عهده بگیرد. این گونه افراد که ما در اینجا آنها را مدیران وب خطاب می کنیم باید از قلم خوب و جذابی در نوشتن و توصیف کالاها و خدمات برخوردار باشند. از توانایی لازم در مدیریت و پیش بینی بازار برخوردار باشند و بتوانند در شرایط خاص نسبت به انطباق شرایط مختلف کاری برای اخذ بهترین تصمیم اقدام کنند.

مدیر وب شما باید فردی باشد که از نظر مهارتهای بازاریابی در سطح بالایی باشد، آشنایی کافی با اینترنت، ایمیل، بانکهای اطلاعاتی، کتابهای الکترونیکی، موتورهای جستجو، تبلیغات الکترونیکی و… داشته باشد.

مجموعه این دانش ها می تواند او را در تعیین راهبردهای کلان بازاریابی وبی برای سازمان شما یاری رساند.

 

 

  بازگشت به صفحه فهرست مقاله های حوزه IT

 

دیدگاهتان را بنویسید