نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

برترین‌ها: مراسم گیم اواردز بالاخره پس از مدت‌ها انتظار هواداران برگزار شد و توانستیم به برندگان آن پی ببریم.

روز گذشته، رویداد «گیم اواردز ۲۰۲۰» با رویه‌ای متفاوت برگزار شد و بهترین بازی‌های امسال، از سوی داوران این مراسم اعلام شدند. بازی لست آو آس ۲ با دریافت هفت تعداد جایزه شامل بهترین بازی سال، پرافتخارترین بازی ۲۰۲۰ از سوی گیم اواردز عنوان شده است. در مطلبی که پیش رو داریم قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ۶ بازی برتر سال ۲۰۲۰.

The Last of Us Part II

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

The Last of Us Part II یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که شما در قالب یک بازی ویدیویی تجربه خواهید کرد
داستان بازی بیشتر از آن که در راستای انتقام باشد، کاملا در ضد آن حرکت می‌کند. ماجراجویی الی همزمان او را متحول می‌کند و حتی زودتر از الی، این ما به عنوان مخاطب هستیم که درگیر پارامتر‌های اخلاقی جدیدی می‌شویم.

الی به عنوان شخصیت اصلی قسمت پیشین هنوز هم همان دختر بددهن و عصبانی‌ای است که پیش از این دوستش داشتیم و حالا که ۵ سال از اتفاقات قسمت اول گذشته، با حفظ همان ویژگی‌ها و فهمیدن حقایقی تازه در مورد زندگی خود، دقیقا اخلاق‌های یک بازمانده سرسخت در دنیایی آخرالزمانی را پیدا کرده است و تجربه بازی با این پیش‌فرض حرکت می‌کند که ما در حال تجربه داستانی در یک دنیای آخرالزمانی بی‌رحم هستیم که قطعا قرار نیست همه کار‌هایی که در آن انجام می‌دهیم را دوست داشته باشیم. در این جهت که نتیجه خشم چیست و چگونه در شرایطی که خشم پررنگ شده، احساس و عشق کنار می‌رود.


Animal Crossing: New Horizons

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

سری Animal Crossing از سال ۲۰۰۱ و با کنسول نینتندو ۶۴ پا به دنیا گذاشت و یک شبیه سازی از زندگی، کشاورزی و کمی تا قسمتی معماری را با خود به ارمغان آورد. این سری از بازی‌ها رسما شبیه ساز یک زندگی در اعماق رویاهای هر انسان هستند و کاری کرده‌اند که زندگی ساده‌تر، خوشگل‌تر و مفرح‌تر از چیزی باشد که امروزه آن را تجربه می‌کنیم.

Animal Crossing: New Horizons بسیار ساده شروع می‌شود و ساده پیش می‌رود. شما یک کاراکتر خلق می‌کنید و وارد یک جزیره با نهایتا پنج ساکن دیگر می‌شوید. سه راکون که قرار است راهنمای شما باشند با دو مسافر در کنار شما که آمده‌اند تا زندگی‌شان را عوض کنند. بازی بر اساس ساعت واقعی پیش می‌رود و مثلا اگر ساعت ۸ شب وارد آن شوید، در داخل محیط بازی نیز ساعت ۸ شب است. این اما تنها اولین قدم نزدیک شدن به زندگی واقعی در Animal Crossing: New Horizons است.


DOOM Eternal

بازی DOOM را شاید بتوان یکی از حساس‌ترین آی‌پی‌های تاریخ دانست. این را بازیکنانی که بعد از سی‌سال، هنوز در دث‌مچ DOOM ۹۳ می‌پلکند، ثابت کرده‌اند.

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

مشخص نشد که چه اتفاقی برای دووم اسلیر بین Doom ۲۰۱۶ و Doom Eternal می‌افتد، اما به طور قطع اختلاف زمانی بین آن‌ها وجود دارد. هیدن به زمین بازگشت تا از Crucible و انرژی آرجنت برای نجات سیاره استفاده کند. اما هم‌پیمانان شیطان باقی‌مانده در UAC برنامه‌های دیگری دارند و شیاطین با کمک آن‌ها حمله به زمین را آغاز می‌کنند. هیدن و دولت‌های جهانی نیرویی برای مبارزه با شیاطین مسلح به نام ARC، ائتلاف واکنش مسلح «(Armed Response Coalition) ایجاد و سعی می‌کنند تا با شیاطین بجنگند و سیاره را نجات دهند. اما آن‌ها تقریبا جنگ را واگذار و شیاطین، با کمک کشیش‌های جهنم، شروع به تصرف و تسخیر زمین می‌کنند.

جنگ برای مدتی بالا می‌گیرد تا اینکه در نهایت دووم اسلیر از راه می‌رسد. او به طریقی سفینه فضایی سنتینل به نام Fortress of Doom را در دست داشته و از آن برای بازگشت به خانه استفاده کرده است. طی Doom Eternal، دووم اسلیر با کشتن کشیش‌های جهنم، حمله به زمین را متوقف می‌کند. کشیش‌های جهنم توسط کارمندان UAC پشتیبانی می‌شوند که برای کمک به تهاجم، به فرقه‌گرایان جهنمی تبدیل شده‌اند.


Final Fantasy VII Remake

زمانی‌که Final Fantasy VII Remake معرفی شد، ذوق و شوق زیادی درمیان هواداران به‌وجود آمد. البته طولانی شدن روند توسعه بازی، کمی اذیت کننده بود و دغدغه بسیار مهمی را برای هواداران و کاربران قدیمی پدیدار شد.

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

داستان Final Fantasy VII Remake روایت‌گر یک عضو سابق Soldier به نام کلود استرایف است که پس از رخ دادن اتفاق‌های مختلف، حال به‌عنوان یک مزدور به گروه اولانچ کمک می‌کند تا سازمان شینرا را از بین ببرد.

با پیشروی در خط داستانی، کلود دچار توهمات و سردرد‌های مختلفی می‌شود که بخشی از خاطره او را شکل داده اند. در قسمت اول از بازی Final Fantasy VII Remake، علت این توهمات و گذشته کلود به‌صورت کامل نشان داده نمی‌شود. بااین‌حال با آشنا شدن بازیکن با کاراکتر‌هایی مثل تیفا که دوست دوران بچگی کلود به حساب می‌آید، شاهد پس زمینه‌های داستانی از این دو شخصیت هستیم تا بازیکنان جدید به‌خوبی با کلود و تیفا آشنا شوند. به‌عبارتی شخصیت‌پردازی یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت فاینال فانتزی ۷ ریمیک به‌حساب می‌آید. تیفا، کلود، برت و ایریث که جزو کاراکتر‌های اصلی داستان به‌حساب می‌آیند، هرکدام گذشته و مشکلات مخصوص‌به خود را دارند که در طول بازی به‌تصویر کشیده می‌شوند و مخاطب به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.


Ghost of Tsushima

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

داستان گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) در سال ۱۲۷۴ جریان دارد و در زمینه‌ی گیم‌پلی، عمل‌کردی درخشان را ثبت می‌کند. گیم‌پلی گوست آو سوشیما بسیار عمیق، متنوع، جذاب و درگیرکننده است. روند پیش‌روی در گوست آو سوشیما را می‌توان به ۲ بخش کاوش در محیط و مبارزات تقسیم کرد. سوشیما یک جزیره‌ی بسیار بزرگ است که از ۳ بخش مختلف تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها با پیش‌روی گیمر در خط داستانی و به عقب راندن مغول‌ها، در دسترس گیمر قرار می‌گیرند.

در وهله‌ی اول، بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که در سوشیما، خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنند یا سراغ مأموریت‌های جانبی بروند. کوئست‌های داستان‌محور گوست آو سوشیما به ۳ بخش Jin’s Journey به‌عنوان خط داستانی و ۲ بخش Mythic Tales و Tales of Tsushima به‌عنوان مأموریت‌های جانبی تقسیم می‌شوند. مراحل اصلی بازی از طراحی بسیار خوبی بهره می‌برند. هر یک از مراحل داستانی گوست آو سوشیما، دیزاین خاص خودش را دارد و هرگز تکراری نمی‌شود.


Hades

نگاهی تحلیلی به شش بازی برتر سال ۲۰۲۰

بازی هادس (یا اگر خیلی خارجی تلفظ می‌کنید هیدیس) در همین جهان می‌گذرد، اما شخصیت اصلی آن هادس نیست. شما در این بازی در نقش جوان‌ترین پسر هادس به نام «زاگریوس» ظاهر می‌شوید. پسری که از جایی که در آن زندگی می‌کند راضی نیست و سودای مهاجرت به المپ و همنشین شدن با خدایان باکلاس و اشرافی آن را در سر می‌پروراند. تمام هدف بازی همین است. فرار از تارتاروس برای رسیدن به المپ. داستان بازی ساده و خطی است، ولی خرده پیرنگ‌ها و دیالوگ‌های بازی به قدری گیرا، قوی و درست طراحی شده‌اند که شما هر بار با انگیزه‌ی بیشتری برای فرار اقدام می‌کنید.

هادس یک بازی روگ‌لایت محسوب می‌شود. ساده‌ترین تعریف روگ‌لایت و روگ‌لایک این است که هر بار که بمیرید، باید بازی را از اول شروع کنید. ساده‌ترین تفاوت بین این دو نیز در منطق پیشرفتتان در بازی است. در هر Run شما با پیشروی در مراحل محتلف شخصیت‌تان را با آیتم‌ها و سلاح‌های مختلف قوی‌تر می‌کنید. در روگ‌لایک بعد از مرگ تمام پیشرفت‌هایتان دود می‌شود و می‌رود هوا، اما در روگ‌لایت بعضی از پیشرفت‌ها همیشگی‌اند. در هادس هم همین قاعده وجود دارد. در هر تلاشتان برای فرار، آیتم‌هایی را به دست می‌آورید که بعضی از آن‌ها بعد از مرگ از بین می‌روند و بعضی دیگر برای همیشه با شما می‌مانند.

دیدگاهتان را بنویسید