هزینه بالای فناوری لمس سه بعدی در آیفون 8 با پنل اولد

لمس سه بعدی در آیفون 8

هزینه بالای فناوری لمس سه بعدی در آیفون 8 با پنل اولد

یکی از فناوری‌هایی که اهالی کوپرتینو همراه با خانواده 6s آیفون‌ معرفی کردند، لمس سه بعدی بود. قابلیتی که حالا هواداران اپل علاقه زیادی به آن پیدا کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد قرار گرفتن تکنولوژی لمس سه بعدی در آیفون 8 (Apple iPhone 8) با پنل اولد جدید، هزینه‌ای به مراتب بالاتر از قبل را به همراه دارد.

تاکنون شایعات گسترده‌ای پیرامون رونمایی از یک آیفون ویژه با پنل OLED در فضای اینترنت منتشر شده‌اند و تا حدی از رخ دادن این مهم مطمئن هستیم. محصولی که گفته می‌شود به خاطر قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد خود، با قیمت 1000 دلار روانه بازار می‌شود.

با توجه به تفاوت زیاد پنل‌های LCD با OLED، به نظر می‌رسد مدیران اپل باید به دنبال تکنیک متفاوتی برای قرار دادن فناوری لمس سه بعدی در آیفون 8 باشند. طبق گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌های چینی، سنسورهای تاچ سه بعدی به صورت مستقیم به پنل‌های LCD متصل می‌شوند اما جهت قرار دادن‌ آنها بر روی پنل‌های OLED، باید از یک لایه شیشه‌ای دیگر در جلو و عقب صفحه بهره بگیرید.

قطعات لمس سه بعدی در آیفون 8 اپل 150 درصد گرانتر خواهند بود

به همین دلیل به نظر می‌رسد سازندگان قطعات مذکور، قیمت پنل OLED را برای آیفون‌های جدید 150 درصد افزایش داده باشند. در حال حاضر شرکت TPK به ازای هر آیفون، 7 الی 9 دلار از اهالی کوپرتینو دریافت می‌کند و گفته می‌شود این رقم برای آیفون‌های جدید به 18 الی 22 دلار افزایش خواهد یافت. بنابراین قرار گرفتن تکنولوژی لمس سه بعدی در آیفون 8 از لحاظ مالی اتفاق خوشایندی برای خریداران این محصول نخواهد بود.

به همین دلیل باز هم شاهد انتشار سندی دیگر در زمینه گران‌قیمت بودن پرچمدار جدید اپل هستیم و احتمالا نمی‌توان قیمتی کمتر از 1000 دلار را برای این محصول در نظر گرفت.

1396-02-31

دیدگاهتان را بنویسید