واردات خودروهای خارجی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

واردات خودروهای خارجی

واردات خودروهای خارجی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

ثبت سفارش واردات تمامی خودروهای سواری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت متوقف شده است. طبق قانون، این وزارتخانه لیست خودروهای مجاز برای ورود به کشور را در سایت «ثبتارش» منتشر می‌کرد اما در آخرین به‌روزرسانی این سایت، تمامی خودروها از قسمت ثبت سفارش حذف شدند و واردات خودروهای خارجی فعلا ممنوع است.

در به‌روزرسانی سایت «ثبتارش» در آغاز دی‌ماه، ثبت سفارش خودروهای غیر آمریکایی که در آمریکا مونتاژ می‌شوند، ممنوع بوده و لیست این خودروها از سایت ثبت سفارش حذف شد. اما چند روز بعد، نام تمام خودروهای سواری خارجی مجاز برای ورود به کشور از لیست فوق حذف شد و ثبت سفارش تمام خودروهای وارداتی فعلا متوقف شده است.

واردات خودروهای خارجی

واردات خودروهای خارجی تنها توسط نمایندگی‌های مجاز صورت می‌گیرد

تاکنون هیچ اطلاع‌رسانی رسمی در رابطه با این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته است؛ اما شنیده می‌شود که علت اصلی این موضوع، دستور‌العملی بوده که از سوی معاون اول رئیس جمهور در راستای ساماندهی واردات خودروهای خارجی و بازار ارز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. در این دستورالعمل از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده تا جلوی واردات خودروهای خارجی و سایر کالا‌های سرمایه‌ای بادوام توسط شرکت‌های فاقد نمایندگی مجاز و خدمات پس از فروش گرفته شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که از این پس، واردات خودروهای خارجی و دیگر کالاهای سرمایه‌ای بادوام تنها توسط شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که موفق به اخذ نمایندگی رسمی و مستقیم خودروسازان و سایر شرکت‌های خارجی شده‌اند. این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت ایجاد تغییرات لازم در فرایند سایت «ثبتارش» و به منظور جلوگیری از ثبت سفارش از سوی شرکت‌های فاقد نمایندگی رسمی و مستقیم، صورت گرفته است.

1395-10-14

دیدگاهتان را بنویسید