چرا شیائومی به دنبال تولید پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود است؟

چرا شیائومی به دنبال تولید پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود است؟

چرا شیائومی به دنبال تولید پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود است؟

طی هفته‌های اخیر گزارشات ضد و نقیضی از فعالیت شیائومی (Xiaomi) برای تولید یک پردازنده اختصاصی برای گوشی های خود به گوش می‌رسد و حالا طبق گزارش جدیدی که در خبرگزاری وال استریت ژورنال منتشر شده است، به نظر می‌رسد که به زمان رونمایی و آغاز تولید این محصول که می‌تواند نقش مهمی در آینده‌ی گوشی های این برند چینی داشته باشد، نزدیک شده‌ایم.

در واقع پردازنده‌ی اختصاصی برای گوشی های شیائومی، به این کمپانی امکان می‌دهد که کنترل بهتر و دقیق‌تری بر روی محصولات خود داشته باشد و بتواند تغییرات فنی مد نظر خود را با آزادی عمل بیشتری نسبت به پردازند‌ه‌های موبایل سری اسنپدراگون تولید شده توسط کوالکام بر روی آنها اعمال کند. در این گزارش آمده است که به نقل از منابع نزدیک و آگاه از شیائومی، این کمپانی روند توسعه و تولید پردازنده‌ی اختصاصی خود را تحت عنوان Pinecone و به صورت پروژه‌ای محرمانه دنبال می‌کند.

مدیران شیائومی امیدوار هستند که با پیگیری این هدف جاه‌طلبانه، به گروه تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در جهان شامل اپل، سامسونگ و هواوی ملحق شوند که همین حالا هم با تولید پردازنده‌های اختصاصی و توسعه‌ی فناوری‌های این زمینه، موفق شده‌اند عملکردی عالی از حیث سازگاری قدرت نرم افزاری و سخت افزاری را به کاربران خود هدیه دهند؛ علاوه بر این موضوع، یافتن و تثبیت جایگاهی مستحکم در چرخه‌ی تامین قطعات سخت افزاری نیز یکی از نقاط مثبتی است که با تولید یک پردازنده‌ به صورت انحصاری، شیائومی قادر به عملی کردن آن خواهد بود.

تولید پردازنده، قدمی مهم برای گسترش موفقیت شیائومی

چرا شیائومی به دنبال تولید پردازنده اختصاصی برای گوشی های هوشمند خود است؟

به گزارش خبرگزاری Ars Technica، کمپانی شیائومی با خرید Leadcore Techology Ltd. که یکی از زیرمجموعه‌های فرعی کمپانی دولتی Datang Telecom محسوب می‌شود، موفق به دریافت تکنولوژی و فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت پردازنده‌ی موبایل اختصاصی خود شده است. معامله‌ی خرید این کمپانی در سال ۲۰۱۴ و توسط Beijing Pinecone Electronics، یکی از موسسات خصوصی تحت نظر شیائومی، انجام شده است و حالا به نظر می‌رسد که به زودی شاهد اولین دستاوردهای آن در بازار خواهیم بود.

با توجه به این که این برند چینی در حال حاضر کار سختی را برای رقابت با سامسونگ و اپل در بازارهای مهمی نظیر بازار حوزه‌ی آمریکای شمالی دارد، تولید یک پردازنده‌ی اختصاصی که از قدرت و کارایی کافی برخوردار باشد، می‌تواند به همان فاکتوری تبدیل شود که برای موفقیت شیائومی در برابر این غول‌های دنیای موبایل نیاز است. گفتنی است که مدیران شیائومی به طور رسمی از عدم حضور این برند چینی در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که کمتر از یک ماه دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، سخن گفته‌اند و بنابراین برای رونمایی از این پردازنده که احتمالا در کنار محصولات جدید این کمپانی انجام خواهد شد، باید منتظر اعلام زمان برگزاری کنفرانسی اختصاصی باشیم.

1395-11-25

دیدگاهتان را بنویسید