ژاپن آخرین دستگاه ضبط VCR خود را این ماه تولید خواهد کرد

دستگاه ضبط VCR

ژاپن آخرین دستگاه ضبط VCR خود را این ماه تولید خواهد کرد

در دنیای دیجیتال امروزی که دانلود فایل‌ها با حجم بالا و استریم ویدیوها حرف اول را می‌زند احتمال دارد دیگر حرفی از سی دی و یا دی وی دی برای ذخیره اطلاعات زده نشود و در مواقعی که از چنین دیسک‌هایی برای ذخیره اطلاعات و یا تماشای محتوا استفاده کنید حس قدیمی و به‌روز نبودن به شما دست دهد. هرچند جالب است بدانید که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هنوز از نوارهای ویدیویی و دستگاه ضبط VCR استفاده می‌گردد.

به تازگی Funai Electric اعلام کرده که می‌خواهد به ساخت دستگاه ضبط VCR خاتمه دهد. برای کاربرانی که با این دستگاه‌ها آشنایی ندارند باید بگویم که VCR یک دستگاه پخش و ضبط نوار است که در واقع برای پخش محتوای ویدیویی از نوارهای VHS استفاده می‌کند.

این تکنولوژی سال‌ها قبل از دیسک‌های فشرده تولید شد و در زمان خود به محبوبیت فوق العاده‌ای نیز رسید به قدری که تاکنون نیز کارآمد بودن ارزش بالای دستگاه ضبط VCR حفظ شده و شاهد استفاده از آن هستیم. هرچند هر تکنولوژی بازه‌ی زمانی خود را دارد و بعد از مدتی تولید، عرضه، پشتیبانی از محصولات و در آخر مصرف آن خاتمه می‌یابد.

در مورد دستگاه ضبط VCR نیز گویا این اتفاق در حال رخ دادن است تولید آن به پایان خواهد رسید. کمپانی Funai Electric که یکی از سازندگان اصلی این دستگاه‌ها محسوب می‌شود با ساخت شعبه‌ای در چین و تpت برند Sanyo به ساخت دستگاه ضبط VCR مشغول بود و اعلام کرد که در سال گذشته 750 هزار عدد از این دستگاه‌ها را فروخته که رقمی بسیار کم برای یک کمپانی محسوب می‌شود.

بالا رفتن ساخت قطعات و هزینه‌ها نیز سبب شده تا مدیران این کمپانی تصمیم به خاتمه دادن ساخت دستگاه ضبط VCR بگیرند. با این حساب دیگر به دورانی خواهیم رسید که این دستگاه‌ها را تنها می‌شود در موزه‌ها و وب سایت‌ها مشاهده کرده یا در مورد آنها اطلاعاتی کسب کرد؛ اتفاقی که در آینده برای پلیرهای دیسک فشرده نیز رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید