گوشی مرموز شیائومی هلیوم با اسنپدراگون 617 در گیک‌بنچ ظاهر شد

شیائومی می مکس 2

گوشی مرموز شیائومی هلیوم با اسنپدراگون 617 در گیک‌بنچ ظاهر شد

گوشی ناشناخته‌ای از شیائومی با نام شیائومی هلیوم (Xiaomi Helium) در گیک بنچ خودنمایی کرد. به نظر می‌رسد که این کمپانی چینی هنوز مدل‌های زیادی را برای عرضه به بازار موبایل در آستین دارد.

کمپانی شیائومی یکی از شرکت‌های نوظهور چینی است که گویا قصد دارد تا به سرعت خود را به یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بزرگ جهان تبدیل کند. شیائومی X1 به تازگی در گیک‌بنچ خودنمایی کرد و به دنبال آن گوشی شیائومی ریوا (Xiaomi Riva) در این بنچمارک خودی نشان داد. اکنون مدل جدید دیگری که به عنوان شیائومی هلیوم شناخته می‌شود در وب سایت این بنچمارک قرار گرفته و برخی مشخصات آن را به نمایش گذاشته است.

لیست بنچمارک شیائومی هلیوم

شیائومی هلیوم قطعا نام واقعی این دستگاه نخواهد بود، بلکه این یک نام مستعار برای مدل جدیدی است که به زودی توسط این کمپانی چینی معرفی خواهد شد. بر اساس لیست بنچمارک منتشر شده از گیک‌بنچ، این اسمارت فون از پردازنده اسنپدراگون 617 کوالکام قدرت گرفته که البته در این لیست با نام مستعار msm8952 معرفی شده است. این پردازنده مرکزی یک چیپ هشت هسته‌ای است که با سرعت 1.4 گیگاهرتز داده‌ها را پردازش می‌کند.

در لیست بنچمارک گیک‌بنچ، علاوه بر مدل پردازنده مشخص است که این دستگاه از 3 گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهد بود، اما جزئیات بیشتری درباره دیگر مشخصات شیائومی هلیوم وجود ندارد. به عنوان مثال اندازه صفحه نمایش و یا رزولوشن دوربین‌های آن همچنان مبهم باقی مانده است.

ما همچنان باید منتظر باشیم تا شیائومی جزئیات بیشتری از این مدل اسرار آمیز خود را منتشر کند، اما لازم است بدانید که این کمپانی در سال گذشته از نام‌های مستعار هلیوم و هیدروژن برای معرفی مدل می مکس (Mi Max) خود استفاده کرد. در حالی که نسخه‌های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی مدل می مکس سال گذشته این شرکت با عنوان هیدروژن شناخته می‌شد، نسخه 32 گیگابایتی آن با اسم مستعار هیدروژن خودنمایی کرد.

ما دقیقا نمی‌توانیم بگوییم که شیائومی همان سناریوی سال گذشته خود را در پیش گرفته است؛ چراکه شیائومی می مکس 2 به تازگی معرفی شده و به اسنپدراگون 625 مجهز است. اما توجه به این نکته نیز جالب است که شیائومی می مکس 2 با 4 گیگابایت رم و 64 / 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد؛ بنابراین این مدل مرموز می‌تواند نسخه‌ سطح پایین‌تری از می مکس 2 باشد.

شاید شیائومی هلیوم دیده شده در بنچمارک گیک‌بنچ، نسخه‌ای از می مکس 2 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی باشد که از اسنپدراگون 617 قدرت می‌گیرد. هنوز اطلاعات ما درباره این گوشی کامل نشده است، پس آن را در حد و اندازه یک شایعه بدانید.

1396-04-22

دیدگاهتان را بنویسید