یک کمپانی استارت آپ موفق از دیدگاه اریک اشمیت چگونه است؟

استارت آپ

یک کمپانی استارت آپ موفق از دیدگاه اریک اشمیت چگونه است؟

مدیر عامل کمپانی آلفابت، آقای اریک اشمیت در حال حاضر در راس یکی از بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین کمپانی‌های جهان است، کمپانی که از هیچ شروع کرد؛ از استارت آپ. حال جالب است نظر آقای اشمیت را در مورد یک کمپانی استارت آپ موفق بدانیم.

همان‌طور که گفتیم آقای اشمیت در یک کمپانی شروع به کار کرده که ابتدا به‌صورت یک استارت آپ بود؛ بنابراین می‌توان گفت که ایشان با اینکه از موسسان این کمپانی نیستند اما باید تجربیات زیادی در مورد استارت آپ‌ها داشته باشند. تمرکز فعلی کمپانی آلفابت و زیرمجموعه‌هایش نیز بر روی سرویس ابری است؛ بنابراین می‌توان آقای اشمیت را یک فرد مناسب برای کنفرانس Stratup Grind در اروپا که برای کارآفرینان است دانست.

در حالی که آقای اشمیت در میان کارآفرینان سخنرانی می‌کرد نظر خود را در مورد یک استارت آپ موفق بیان کرد، یک کمپانی که تقریبا در برابر شکست خوردن ایمن است. از نظر وی یک کمپانی موفق، سرمایه‌ و منابع کمی را در اختیار گرفته و آن را به سود فراوانی تبدیل می‌کند.

اشمیت در میان صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر استارت آپ‌هایی که بر مبنای داده‌های جمع سپاری شده تشکیل شوند بقای بیشتری خواهند داشت. وی اشاره کرد که چنین کمپانی می‌تواند با استفاده از داده‌هایی که از طریق متخصصین پوست و دستگاه‌ها جمع‌آوری شده ابزارهای پوستی با هوش مصنوعی قدرتمندی درست کند که بتواند با دقت فوق العاده بالایی بیماری پوستی را تشخصی دهد.

در مثالی که اشمیت زد متخصصین پوست برای وارد کردن اطلاعات خود در زمینه‌ی بیماری‌های مختلف یک دلار دریافت کرده و تجربیات و دانش خود را با کمپانی استارت آپ تقسیم می‌کنند. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده نیز می‌توان هوش مصنوعی ساخت که به لطف دستگاه‌ها می‌تواند پوست و سلول‌های موجود بر روی آن را تحلیل و بررسی کرده و یا حتی با تحلیل یک تصویر، بیماری را تشخیص دهد.

با هزینه‌ی کمی که برای جمع‌آوری داده دارد و همچنین نیازی که به این هوش مصنوعی و دستگاه‌های تشخیص بیماری است می‌توان موفقیت این کمپانی را تضمین کرد. چنین کمپانی‌هایی می‌توانند از اندروید و آی او اس نیز استفاده کرده و اگر مدیریت درستی صورت گیرد حتی به درآمدی بالغ بر 100 میلیون دلار برسند.

دیدگاهتان را بنویسید