استفاده نیروهای داعش از پهپادهای بمب افکن به عنوان سلاحی جدید

پهپادهای بمب افکن

استفاده نیروهای داعش از پهپادهای بمب افکن به عنوان سلاحی جدید

مدت‌ها است که تمامی نیروهای امنیتی کشور عراق دست به دست هم داده تا بلکه بتوانند نیروهای تروریستی داعش را از خاک شهر موصل بیرون کنند. موصل یکی از شهرهای بزرگ عراق در شمال این کشور بوده و متاسفانه از سال 2014 به طور کامل به دست داعش افتاده است. به همان میزانی که نیروهای نظامی عراقی رو به جلو پیش می‌روند، به انبار مهمات جنگی متعلق به داعش، حاوی اسلحه‌های آزمایشی و جدید برخورد می‌کنند. یکی از اسلحه‌های جدید و دست‌سازی نیروهای داعش، پهپادهای بمب افکن کوچک است. به عبارت دیگر این نیروی تروریستی کوادکوپترهای عادی را به ابزارهای هوایی با توانایی رهاکردن نارنجک‌های انفجاری تبدیل می‌کند.

داعش از پهپادهای بمب افکن برای بمباران مناطق مسکونی نیر استفاده می‌کند

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و مسلح توسط نیروهای داعش، از مدت‌ها قبل علنی شده بود، اما تصاویر جدید ثبت شده از شهر موصل نشان می‌دهند که این گروره تروریستی اکنون از کوادکوپترها به عنوان پهپادهای بمب افکن و برای اجرای ماموریت‌های یگانه استفاده می‌کند. شبکه کرد زبان رودا (Rudaw)، هفته قبل اعلام کرد که پهپادهای بمب افکن داعش، تاکنون تعدادی از مردم عادی را کشته و خساراتی را به تجهیزات عراقی وارد کرده‌اند. این شبکه همچنین اعلام کرد داعش تاکنون، از این دسته کوادکوپترها برای حمل سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است.

پهپادهای بمب افکن

شبکه رودا در ادامه تاکید کرد البته نیروهای نظامی عراق، به سلاح‌هایی زد پهپاد همانند فرستنده‌های رادیویی به منظور ساقط کردن اشیا پرنده الکترونیک مجهز بوده و تاکنون نیز تعداد بسیار زیادی از پهپادهای بمب افکن داعشی را پیش از انجام هر گونه عملیات به زمین نشانده و یا در هوا ساقط کرده است. گفتنی است ارتش عراق نیر به دفعات از پهپادها در اجرای عملیات‌های نظامی خود استفاده کرده است. دیده‌بانی از مناطق دشمن و مشخص کردن منطقه دقیق پرتاب برای توپخانه را باید جزو مهمترین استفاده‌های نیروهای نظامی عراق از پهپادها دانست.

1395-10-28

دیدگاهتان را بنویسید