تماشا کنید: ویدیوی تایم لپس از آلودگی هوای پکن

آلودگی هوای پکن

تماشا کنید: ویدیوی تایم لپس از آلودگی هوای پکن

آلودگی هوای پکن موضوع جدیدی نیست و مسئولان کشور چین نیز تمام تلاش خود را دارند تا با اعمال طرح‌های مختلف، از این آلودگی بکاهند. چهارشنبه هفته گذشته بود که وضعیت هشدار قرمز (بالاترین سطح هشدار در سیستم چهار لایه هشدار دهنده) برای مه‌دود و هشدار زرد برای مه در شهر پکن اعلام شد. در دیگر مناطق این کشور از جمله چین شمالی نیز در همان روز، وضعیت هشدار قرمز برای مه‌دود و مه اعلام شده بود.

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید توسط خبرنگار ارشد امنیت ملی شبکه سی ان ان، جیم اسکیوتو (Jim Sciutto)، تهیه شده که آلودگی هوای پکن و گسترده شدن مه و دود در این شهر را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آلودگی به قدری بالاست که تنها بام آسمان‌خراش‌ها را می‌توان دید.

آلودگی هوای پکن

وضعیت آلودگی هوای پکن از چند هفته پیش تاکنون باعث تاخیر در پروازها و اعمال محدودیت‌های ترافیکی مختلف شده است. به‌دنبال آن نیز برخی از افراد چنین وضعیتی را “فصل مه‌دود” می‌نامند. زمانی که هوا سرد باشد، زغال‌سنگ بیشتری برای گرم شدن خانه‌ها سوخته می‌شود که همین موضوع نیز می‌تواند آلودگی هوای چین را تشدید کند.

زغال‌سنگ و چیزهایی مثل دوده و غبار حاوی ذرات خطرناکی به نام PM2.5 هستند و از آنجایی که اندازه بسیار کوچکی دارند، ورود آنها به ریه و ابتلا به آسم و بیماری‌های ریوی دور از انتظار نخواهد بود. چهارشنبه هفته گذشته نیز غلظت ذرات PM2.5 به 186 میکروگرم برمتر مکعب رسید که هفت برابر میزان مجاز و وضعیت سالم است. ویدیوی که در ادامه قرار گرفته، پخش شدن مه‌دود در روز چهارشنبه را به صورت تایم لپس نشان می‌دهد:

ویدیوی تایم لپس از آلودگی هوای پکن

1395-10-24

دیدگاهتان را بنویسید