تماشا کنید: ویندوز 95 بر روی ساعت اپل اجرا شد

ویندوز 95

تماشا کنید: ویندوز 95 بر روی ساعت اپل اجرا شد

به نظر می‌رسد این روزها همه علاقه دارند تا ویندوز 95 را بر روی هر دیوایسی که می‌بینند قابل اجرا سازند. شاید یک اتفاق ساده برای بینندگان و یا دستاورد بزرگی برای کسانی باشد که این کار را عملی کرده‌اند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این بار ساعت اپل، محصولی از کمپانی اپل است که سیستم‌عامل کمپانی مایکروسافت را اجرا خواهد کرد.

ویندوز 95 یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات زمان خود بود و مهندسین مایکروسافت پس از گرفتن ایرادات این سیستم‌عامل و اضافه کردن چاشنی خلاقیت، سیستم‌عامل محبوب ویندوز 98 را ساختند.

قهرمان داستان ما نیک لی (Nick Lee) نام دارد که توانسته اجرا شدن سیستم‌عامل ویندوز 95 در ساعت اپل را عملی سازد. او برای این کار از اپلیکیشن واچ کیت (WatchKit) استفاده کرده و با ویرایش آن حالتی ساخته تا کد مد نظر وی بارگذاری شود.

رابط کاربری که مشاهده خواهید کرد به‌شدت کوچک است؛ اما با وجود کمی و کاستی‌هایی که دارد کار می‌کند. با این که شما اشاره‌گر ماوس ندارید اما می‌توانید از صفحه‌ی لمسی ساعت خود استفاده کرده و اپلیکیشن‌ها را باز کرده و یا به منوی استارت بروید.

البته مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که تمام قابلیت‌های این سیستم عامل در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و همچنین تقریبا به یک ساعت زمان نیاز است تا ویندوز 95 کاملا بارگذاری شده و بتوانید از محیط کاربری آن استفاده کنید.

در ادامه ویدیویی برای شما قرار داده شده که می‌توانید نحوه‌ی عملکرد ویندوز 95 در ساعت اپل را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید